tisdag 25 juni 2013

JAAA!!!


Familjärt hyrahusfirande 
Det gick vägen!!! Vi ska hyra hus och det var dessutom världens gulligaste människor som har det. Idag var vi då  alltså iväg och kollade på tidigare omnämnt hus. Det är stort, det är gult, det finns gräs, vi behöver inte skotta, det är bergvärme, det är vitt här och där inuti och det kändes bara helt rätt. I september bär det av. Redan idag har jag skrivit under uppsägningen av lägenheten. För första gången någonsin, säger i alla fall Camilla, bestämde jag mig på plats om en bostad: vi hyr det! Så nu har vi en deal med hyresvärdarna, en deal som innebär flytt till en lugnare värld. I like it!

Eftersom Camilla är hemma en sväng har vi njutit lite extra, både för att fira att vi är tillsammans och naturligtvis för att fira lite att vi får lite mer lugn i själen och i omgivningen utanför vårt hem. Vårt nya hem då i alla fall. Firandet har utförts på thairestaurangen, tillsammans med morsan och Patrik. Det var trevligt, solen sken, luften var lagom varm och alla var på ett skrattigt lite lagom underbart humör. För vi har skrattat, ganska mycket den här dagen faktiskt. Det är bara synd att det är så kort stund hon är hemma den här gången, men tiden går fort så snart kommer hon igen vår kära Camilla. Det är tur, det gör mig till och med fysiskt svagare när de är allt för långt bort. Camilla och Emelie, de viktigaste människorna i världen som finns kvar i min värld. Dem är jag rädd som bara den om.  

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Grattis, vad härligt!! Som sagt, plötsligt händer det!!

Ulrika sa...

Jamen ja, det är faktiskt riktigt roligt Ulrika. Hur går det för dig bland skorna utan de kära då?

Matilda sa...

Tack för dina ord på bloggen *torkar tåren*. Sen läser jag om huset ni ska flytta till, vilken glädje! Så roligt!
Kram