onsdag 3 april 2013

Kanon - ironiskt nog


Kvällen är långt gången. Det har varit en riktigt bra dag, innehållandes frukost med älskade döttrar, Madagaskar 3 och riktigt många skratt, gemensam matlagning med Camilla, hämtning av sen födelsedagspresent till Camilla beståendes av en kettlebell som hon blev väldigt glad över, kaffe med bland annat Tove och Johanna, glass och nougatsås, husgudar och en suveränt rolig omgång av fia med knuff tillsammans med barnen och goda vänner. Det var roligt, mycket skratt och bara galenskap. Det är så underbart härligt att skratta och umgås, vilken absolut kanonavslutning på en bra dag.


I övrigt har Emelie hunnit med att fylla tio år, inte idag utan i måndags. När klockan inte dragit iväg så oerhört mycket som idag, kommer bildbevis på denna stora dag. Jag har börjat twittra och fått två (!) hela följare varav den ena av de hela två (!) är Thomas Dileva. En suverän bok har blivit utläst, Eldvittnet av Lars Kepler. Den rekommenderas varmt, riktigt spännande och nästan omöjlig att lägga ifrån sig innan den var utläst. Jag har fått berättat för mig om en kvinna som skulle köpa en laptop, men frågade efter topless. Även det var en sak som lockade till skratt under dagen. Dessutom snubblade jag över Johan Johanssons uttalande: ”Nordkorea anser sig vara folkrepublik, M påstår sig vara ett arbetarparti och Lars Beckman tror sig ha väljarnas förtroende. Ironin är död!”, vilket i sig förgyllde dagen och jag lyckades avsluta ett telefonsamtal genom att förvirrat säga punk istället för hejdå. Ungefär så har livet sett ut de senaste dagarna. För att toppa det hela har jag semester den här veckan, vilket inte direkt är nåt jag är missnöjd över. 

Inga kommentarer: