söndag 24 mars 2013

Solstollarna som plankade

Solstollar & plankstek
Morgonen startade genom att alla måsten gjorde sig påminda, det vill säga tills jag kom ihåg att det bara finns två måsten i livet och resten är val. Snabbt valde jag att det jag tidigare trodde var måsten fick lov att vänta. Solen lös upp dagen på ett underbart sätt, så varför skulle denna härlighet förslösas på val förklädda till måsten? Efter en snabb omprioritering bestämdes att det var lapa sol hemma hos Tove, som var prio ett av alla val för dagen. Därför begav vi oss, husgudarna och jag, till Tove i en utstyrsel som inte direkt går att skryta över. Till mitt försvar kan jag väl säga att det är skönt med joggingbyxor, även om de råkar vara i modell till nedanför knäna. Precis lika skönt som det är att strunta i alla inpackningar i form av BH:ar. Nåja, Tove har sett mig i alla utstyrslar som finns och bryr sig inte nämnvärt i vad jag har eller inte har på mig. Husgudarna älskar mig oavsett klädval och humör, så därför var det utan några betänkligheter över huvud taget som vi for dit i en kanske mindre representabel outfit. Väl framme serverades, förutom sol i obegränsad mängd, kaffe och hembakade bullar. Det har varit en suverän dag. 

Kvällen har spenderats genom middag i form av plankstek och amerikansk äppelpaj hemma hos oss. Det var både roligt att laga mat och äta den i kärt umgänge, beståendes av bland annat Tove. I övrigt har inte mycket hänt de senaste dagarna. Först sjukdom, sen jobb och så kom idag. Nu blir det att mätt och belåten krypa i säng. Imorgonbitti blir det att kliva upp relativt tidigt för att sjunga för Camilla och ge henne frukost på sängen. Imorgon fyller hon nämligen 21 år.  

Inga kommentarer: