måndag 25 mars 2013

Fullmåne & grötfrossa


Måndag och arbetsdag. En bra sådan dessutom, trots en lite kaotisk start på dagen. Camilla hade i ett svagt ögonblick av förvirring glömt bort husgudarnas tillfälliga behov av konstant övervakning, vilket tvingade våra sömndruckna hjärnor att knacka igång alldeles för tidigt. Knackandet ledde till att morsan snabbt blev väckt ur sin skönhetssömn, för att få kärt besök av de tre fyrbenta. Det är bra att bo nära varandra. Mitt i tankeyra, koffeinpåfyllning och grötfrossa fick jag en påringning, med en förfrågan om jag visste vart jag hade mitt bankkort. Naturligtvis hade jag ingen aning om det. Turligt nog hade personen som ringde däremot full koll på mitt kära kort och hade även den goda smaken att leverera det hem till oss.. under kvällen. Åtminstone har det inte spenderats särskilt mycket idag, faktiskt ingenting.

I övrigt har dagen inte medfört några större överraskningar. Jag trivs på mitt nya jobb. Jag gillar stämningen på arbetsplatsen och jag gillar människorna. Alla unika, speciella och med sin egen historia att berätta. Emelie har ridit, den här veckan en dag för tidigt. De red ut och Emelie var nöjd. Tove har varit på besök, kaffe har druckits och husgudarna har trängts med oss övriga i soffan medan vi tittat på ”det okända”. Det är fullmåne och kvällshimlen är suveränt vacker. Köket däremot, är inte lika strålande vackert. Förhoppningsvis är morgondagen den dag Camilla återigen kommer på det roliga med hushållsarbete. Förhoppningsvis är det här kvällen, som John Blund slutar undvika mig och kommer över en sväng. Förhoppningsvis blir morgondagen lika bra som idag och förhoppningsvis kommer harmonin att fortsätta råda.

Inga kommentarer: