måndag 4 februari 2013

Så bra!!

Jag & Birkan Tore 2013-02-03
Så har hemmets lugna vrå åter äntrats efter några dagars kurs med Birkan Tore i huvudstaden. För att hinna fram till kursstarten, som var på fredagsmorgonen, var det bara att bege sig av redan under torsdagen. En extra hotellnatt med hotellfrukost påföljande morgon, kategoriserades snabbt in under kategorin "helt i harmoni med mina önskemål" redan innan resan och den kategorin höll i sig även vid ankomsten till hotellet. Såväl kurs som hotellrum innefattades under samma tak, det vill säga på Sheraton Stockholm, som visade sig vara ett helt okej hotell med både trevliga rum, trevlig personal och en mycket trevlig frukostbuffé. Nämnde jag att det stod en kock och lagade omelett med valfritt innehåll, såsom skinka, ost, lök, paprika, svamp med mera, på beställning vid frukosten om det var något man ville ha? Det gjorde det i alla fall, vilket var en väldigt trevlig start på dagen. 

Lite av hotellrummet
Om det nu är någon som har inbillat sig att det går att tycka annat än bra om Birkan Tore, kan jag snabbt meddela att det är omöjligt. Det går nämligen inte att göra annat än att älska den mannen. Han visade sig vara en helt otroligt underbar människa, med en enorm ödmjukhet, suverän utstrålning, vänlighet, trovärdighet, en utpräglad självdistans och en totalt galen humor. Han var karismatiskt inspirerande och kursen var lärorik och väldigt utvecklande, med en hel del skratt blandat med allvar, övningar och seriositet. Jag höll naturligtvis mitt löfte till Camilla och Emelie. De avkrävde mig att ordna dem en autograf från Birkan Tore, då de, som Camilla uttryckte det, anser att det är det närmaste det går att komma att få en autograf från en ängel. Han skrev: "My dearest Camilla and Emily, Sending you both my love and angel blessings! You girls rock! Birkan <3 XO", till dem och de blev synnerligen nöjda.  

Camillas & Emelies autografer blir skrivna - förutom det: ögongodis ;)
Förutom kurs, hotell, underbara människor och naturligtvis kaffe i mängder, har även maträtten dumplings provats. Kortfattat så kommer jag inte att prova det igen, även om det inte var direkt äckligt. Det var bara inte väldigt gott. Nu har jag i alla fall provat det då. Kvällen har övergått till natt och det finns inte mycket ork kvar för annat än sängen nu. Det har varit en mycket trevlig och givande helg, det var himla mysigt att komma hem till mina döttrar som tänt ljus, städat upp och satt och väntade med tindrande ögon när jag klev innanför dörren och det kommer att bli extremt spännande att använda allt jag lärt mig under kursen.. när jag vaknar, för nu behöver jag inte ens John Blunds närvaro för att somna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!

Ulrika sa...

Anonym: Helt suveränt :)

diddi sa...

Låter himla trevligt och spännande!