tisdag 5 februari 2013

Osynlig i hörnet

För ett tag sen låste sig min följeslagare tillika telefon och vägrade vara med mer. Såväl kontakter som funktioner försvann eller blev totalt oåtkomliga. Därför har Camillas gamla telefon under en tid nu varit min förtrogna samtalspartner och filofax. Förra veckan ringde det alldeles för tidigt en morgon. Det var nån från Telia, som ville nåt som hade med ett nytt abonnemang att göra. Eftersom jag sov när det ringde och dessutom somnade om direkt efter samtalet, var inget som blev uppgjort under samtalets gång särskilt självklart när jag sedan vaknade på riktigt. Idag har jag så resultatet av detta samtal i min hand. Idag hämtades ett paket med okänt innehåll ut. Idag är därmed dagen jag blev ägare till en Samsung Galaxy S3, eller det blev jag kanske när de ringde från Telia trots att det inte riktigt fanns kvar i mitt minne i ett mer vaket tillstånd. Den visade sig snabbt vara ett trevligt umgänge, varför denna nya modell av telefon nu sysselsatt mig stor del utav kvällen. Vi kommer nog att ha en del roliga stunder ihop, dock har nyss en av de mindre trivsamma, men ack så oumbärliga, funktionerna lokaliserats. Imorgon kommer därför den här relativt nya bekantskapen att väcka mig med nån melodisk signal, förhoppningsvis händer det klockan sju dessutom. 

Det är himla trivsamt när saker och ting ordnar sig på ett enkelt, nästan omärkbart lätt, sätt ibland. Så har senaste tiden förflutit när det gäller en hel del saker. Saker och ting har helt enkelt ordnat sig på ett suveränt smidigt sätt, nästan som nån sitter i nåt osynligt hörn och bara fixar till det mesta för att bara överlämna underskrivandet åt mig. Jag har sagt det tidigare, men det är värt att upprepas. 2013 verkar bli ett mycket bättre år än 2012 och det är jag synnerligen tacksam för.

Imorgon är det möte med arbetsgivare, läkare, samtalskontakt och facket. Imorgon visar det sig om om denna osynliga i hörnet är inblandad även inom dessa områden. Det blir med andra ord en spännande dag imorgon med. 

Inga kommentarer: