torsdag 7 februari 2013

En del känner mig väldigt bra



Ibland är det tydligt att en del människor känner en ganska, för att inte säga väldigt, väl. Idag visade sig vara en sån dag. Rörd över gesten, över att han vet vad jag gillar och att han bryr sig om tog jag nämligen idag emot en för tidig födelsedagspresent av mitt ex. Tidigare under veckan berättade jag för Magnus (ex:et) om mitt nya mobilumgänge. Han hade utifrån det letat reda på ett skal till min telefon, ett rosa med bling på dessutom. Jag älskar rosa och bling! En present som fick mig både och väldigt glad med andra ord.  

Det var fler än jag som blev glad när Magnus klev innanför dörren i vårt hem. Emelie har nämligen längtat väldigt efter sin pappa, som varit på jobb i Norge. Hela eftermiddagen har hon därför, förutom att läsa på läxan, engagerat sig i att tillverka ett kort till honom med många, många hjärtan på. Längtan har varit synnerligen ömsesidig, för han frågade om han fick ta med sig Emelie direkt idag. Det resulterade i att jag numer sitter alldeles själv hemma, eller nästan själv i alla fall. Husgudarna och svinen är också hemma.De har varit lugnen själva fram till nyss, då de plötsligt gjorde gemensam attack i oljud. Jag följde deras exempel och deltog snabbt i oljudsattacken genom att i ganska stora bokstäver domdera om att det skulle vara tyst. För tillfället är därför lugnet återställt. Hundarna har åter lagt sig, svinen är antagligen chockade eftersom de är tysta och jag kan åter sjunka ner i tystnaden och njuta av livet, rosa och bling. 

Uppföljning av "förgylla vardagenlistan":
  • Måndag 4/2: ny bekantskap i form av telefon
  • Tisdag 5/3: lunch med Camilla & Emelie på ett av ortens caféer
  • Onsdag 6/2: födelsedagsfirande hos mamma
  • Torsdag 7/2: kaffeorgie med Tove, lunch med Emelie & Magnus samt & hemmafilm
  • Fredag 8/2: lunch med prästen 

Inga kommentarer: