måndag 7 januari 2013

Polisen & kontoret


Senaste tidens innehåll i tillvaron har tydligen bestått i en del polisiära aktiviteter, nattliga samtal och nya kontor. För att börja någonstans så blir det kontoret som får inleda. Jag har tydligen fått ett nytt kontor. Tydligen i kommunhuset tillsammans med de övriga inom samma yrkeskategori dessutom och det är inte tack vara de vanliga inblandade arbetsmässigt styrande typerna, utan till följd av en kvinna jag pratade med idag som jag kommer arbeta tillsammans med. Hon, den för mig nya arbetskvinnan, verkade trevlig och det blir nog trivsamt med nya jobbet på så vis. Det trots alla underligheter som det föregåtts av. En vacker dag, eller en regning, ska jag berätta om allt det, men för nu får det räcka med att det mesta finns dokumenterar, jag kommer enligt läkarbedömningar att få äta medicin för blodtryck och ett hjärta som går för fort resten av mitt liv till följd av den negativa stress jag utsatts för i de processer som pågått, min belånade högskoleutbildning för att få ett jobb som man utbildar sig till är likställt med att drömma om att bli astronaut för somliga och min tillit till berörd instans och samhället i stort har fått sig en sån rejäl törn efter förlusten av Carro och Henke, att den tilliten antagligen aldrig kommer att gå att bygga upp igen. Det är inget som jag ändå kommer att låta gå ut över relationen med de nya kollegorna, de verkar vara trevliga människor. Från den första januari i år tillhör jag då den nya enheten och en annan förvaltning och numer har jag då även som sagt fått ett nytt kontor. På onsdag ska jag in och säga hej till dem, de nya kollegorna, och på fredag ska jag vara med på ett möte.

Tydligen har det förekommit skottlossning i närheten av vårt hem en natt i början av december. Det var antagligen det polisen som ringde på det dolda numret flera gånger under dagen ville prata om, men som vid kontakt med alla dolda nummer förhåller jag mig aningen reserverad och svarade därför inte. En av mina grannar informerade mig senare om polisens försök till kontakt med mig och vad det gällde. Så nu vet jag att jag inte bara har fått ett nytt kontor, jag vet också att det tydligen ligger mitt i vilda western. Kanske det kan bli ett riktigt spännande år det här ändå.

Min relation med John Blund är som vanligt spänd, snart så spänd att jag funderar på att göra slut. Det som hindrar mig är att det redan nu är komplicerat att ha med honom att göra och det kommer antagligen inte att bli lättare om jag dessutom bryter upp från vår relation. För att provocera mig samarbetade Herr Blund dessutom helt oväntat med Camilla i natt. Det skulle kanske ligga nära till hands att tro att hon vid ett sånt samarbete sov lugnt och djupt, men icke. Sov djupt gjorde hon visserligen, men att påstå att hon sov lugnt vore en överdrift. I hennes nattliga bestyr ingick tydligen kontinuerlig konversation med sin mamma. Den varierade mellan allt från att diskutera vem som var i duschen, beordra mig att hämta vatten och ananas till att beskylla Emelie för att säga åt Camilla att hon skulle komma att glömma att hon varit ute på promenad. Allt Camillas babblande ledde till att Harry tyckte att natten inte var till för att sovas på och stämde in i hennes oupphörliga oljud genom att pipa oavbrutet. Imorse blev det lugnt, då sov både Camilla och Harry tyst och lugnt. Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse, för visserligen tycker jag om att umgås med Camilla med då helst i vaket tillstånd. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag ser i alla fall fram emot att få träffa dig på dagarna :-) Kram

Ulrika sa...

Vet du, det är synnerligen ömsesidigt Titti :)
Kram tillbaka