måndag 21 januari 2013

Nu ska ni ut!!!


Humörsvängningar?! Jodå, de senaste dagarna har de varit täta och många. Jag är inte alldeles säker på vem det irriterar mest, min omgivning eller mig? Alldeles nyss till exempel hörde jag mig själv utbrista till två koffeinintagande vänner: ”bor ni här? Nej det gör ni inte nej och det betyder att jag verkligen inte behöver umgås med er om jag inte vill, så nu ska ni ut!” Responsen blev inte den eftersträvade De satt lugnt kvar i mitt kök, skrattade lite roat åt mina ord och min uppsyn och fortsatte lugnt att dricka sitt kaffe utan tillstymmelse till nån aktivitet som förde dem närmare att masa sig utanför min dörr. Vad ska man göra? Jag stirrade lite aggressivt på dem ett tag, men gav helt sonika upp efter ett tag utan framgång och fortsatte dricka mitt eget kaffe under visst muttrande. Fast det är tur ändå just nu att alla inte tar mig på orden alla gånger, med det inte sagt att ovan nämnda händelse borde ingå inom den kategorin. Det är nämligen när det är en massa oljud omkring mig som dessa snabbt uppkomna känslostormar sveper fram genom mitt humör, men oftast går de över lika fort som de kommit bara jag får vara ifred och andas i lugn och ro ett tag.

Humörsvängningar eller inte, Camilla och jag var på vattengympa imorse och det var både ett bra sätt att starta dagen på och roligt. Därefter har vi hälsat på min mamma, Tove har hälsat på oss, vi har sett de mest bedårande hundarna man kan tänka sig (förutom våra), vi har lagat rullader och hasselbackspotatis, druckit kaffe med de ovan beskrivna mer dryga varianterna av kaffesällskap och plockat, diskat och grejat. Det har med andra ord varit en ganska vanlig dag. En bra dag helt enkelt. 

Inga kommentarer: