fredag 25 januari 2013

Kort köttbullereflektion


Idag var det tid på jobbet som gällde. Innan jag begav mig av dit råkade jag i ett ofokuserat ögonblick slänga en blick i den helkroppsspegel som av nån outgrundlig anledning hamnat i köket. För att inte reta upp Camilla i onödan, kan jag väl erkänna att jag är den outgrundliga anledningen i det här fallet. Det jag såg fick mig att tänka ”jag är ju som en liten köttbulle”, vilket till en början inte kändes alldeles upplyftande. Så kom jag ihåg att jag tycker om köttbullar, i alla fall hemgjorda, och jag är synnerligen hemgjord. Det måste betyda att jag tycker om mig själv. Slutligen blev det därmed en bra dag i spegeln med andra ord J

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Hemgjord är bäst! :-)

diddi sa...

Hihi! Vilken skön reflektion!

Anonym sa...

Ha ha, precis samma benämning har jag på mig själv.. Men jag är inte så förtjust i köttbullar ;-)
//Lena

Ulrika sa...

Vilka godingar ni är Spader, Diddi & Lena :)