fredag 28 december 2012

Leva med John

Det är en utmaning att ha en del i sitt liv, vissa är större utmaningar än andra dessutom. Somliga personer upplevs som stalkers, andra som icke närvarande och en del kommer och går som de vill. John tillhör de männen som det inte ens finns ett uttryck för vilken sorts förhållande vi har. Ibland dyker han inte upp alls, ibland kommer han på de mest olämpliga tider och dessutom är det alltid på hans villkor allt ska ske. Ibland undrar jag om jag bara blir utnyttjad, fast det lustiga är att jag vill bli utnyttjad av den mannen bara det vore lite kontinuitet och regelbundenhet i det. Idag till exempel slängde han sig på mig i soffan när jag minst anade det, stannade några timmar, gjorde sin grej och sen drog han igen. Det är ett elände med den där John Blund faktiskt och det är dessutom många år som vi har haft detta relativt komplicerade förhållande, som enbart är på hans villkor. Det gör definitivt inte saken bättre att han är i maskopi med Mr Murphy. Mr Murphy å andra sidan tillhör kategorin stalkare. Han har jag försökt att bli av med så länge jag minns, men han vägrar konstant att lämna min sida. Fast det är ett annat kapitel, just idag är det Johns och mitt förhållande som är i fokus. Hoppas han dyker upp snart igen, helst inatt, och gör det han är som allra bäst på. Är det nån man jag alltid vill ha i säng är det faktiskt just John Blund.   

2 kommentarer:

diddi sa...

Tror minsann att den där John åkt på semester, för i Mobyn har han då inte setts till de senaste nätterna heller...

Ulrika sa...

Vilken typ han är vår käre John, först flirtar han in sig hos alla sen drar han ut på äventyr utan oss. Synnerligen fräckt!