torsdag 27 december 2012

Ko-rrekt glid i Jordanien

Härom dagen fick jag en kalender med kor av Camilla. Till att börja med när hon sa att jag skulle få den, kände jag mig skeptiskt frågande. Kor är inte det som känns allra närmast mitt hjärta, snarare är jag lite rädd för dem, så jag undrade i tysthet om hon antingen försökte bedriva nån dold fobiterapi eller var ironisk när hon tyckte att jag skulle ha en sån.  Fast det visade sig att glada kossans kom-ihåg-kalender 2013 inte var riktigt vad jag tänkt mig, utan faktiskt helt otroligt rolig. Den innehåller en målad bild per månad med en lustig text till, exempelvis är januaris bild en tjur i prästdräkt med texten tjurko-herde till. Texten kó-rumpé-rad till bilden på korumpor i rad är ytterligare ett exempel på vad denna roliga kalender innehåller. Jag skrattade gott när jag väl fick se vad det var för kokalender.

För nån dag sen var det då kor, idag är det glid. Eller snarare så ska det förhoppningsvis bli glid och då på skidor och i snön. Idag har jag lånat hem ett par längdskidor och ser med spänning fram emot att testa dem en tur. Än är jag inte alldeles övertygad om att premiärturen kommer att förflyta helt friktionsfritt, men jag kanske överraskar mig själv. Spännande är det i alla fall. 

I övrigt flyter livet på i lugn takt, inga överraskningar och intet särskilt nytt under solen. Eller jo det finns en del nyheter, förutom kor och skidor. Eventuellt finns även Jordanien, vilket kommer att visa sig inom en snar framtid, och så finns Birkan Tore i Stockholm den 1-3 februari med en kurs. En kurs som jag dessutom fått av Camilla i julklapp och det kommer att bli extremt spännande. Under dagens skidutrustningsturné träffade jag en bekant tillika en tidigare arbetskamrat, som sa att hon hört att jag skulle börja som nämndsekreterare. Det hade personalchefen informerat närmaste chefen om i slutet av förra veckan, som sen talat om det för resten av mina tidigare kollegor. Med andra ord gick det väldigt fort att bestämma det jag inte klarade av att bestämma, samt informera alla om den beslutade nyheten. Rätt lustigt ändå med tanke på att jag själv fick veta hur arbetsgivaren beslutat åt mig i slutet av förra veckan och det finns en del pappersarbete kvar än innan det är helt klart. Bråttom och ske fort brukar inte vara tecken på trovärdigt och tillförlitligt, men den som lever får väl se antar jag.  

4 kommentarer:

Tess sa...

Då får jag väl önska dig välkommen till Service- och teknikförvaltningen då?!?

För övrigt hoppas jag verkligen inte att din skidpremiär gick friktionsfritt, för då måste du ha haft gräsligt bakhalt... ;)

Ulrika sa...

Åh så trevligt Tess, blir en intressant ny erfarenhet :)

Jag vet inte vad jag ska säga om skidpremiären, halt var det iaf ;)

diddi sa...

Härligt att du haft skidpremiär! Och visst är det en skön känsla att glida fram (bakåt är mindre kul...) i spåren! Igår såg jag och Agnes Spindelmannen i spåret...eller...det var i alla fall väldigt likt, åtminstone dräkten :-)

Ulrika sa...

Diddi: njae, jag kan inte påstå att jag är förälskad i livet på längdskidor. Det kan ju iofs bero på att jag inte mötte spindelmannen, utan mer såg ut som honom och då är det inte dräkten jag syftar på ;)