måndag 26 november 2012

Livs levande

Idag hade en radikal förändring inträffat när jag vaknade. Den utgjordes inte av att marken var täckt av ett tunt lager snö, även om så var fallet. Nej, det var mer subtilt än så och ändå hur tydligt som helst. Min livsvilja, som under senaste tiden varit som bortblåst, hade till min stora glädje återvänt. Det stod klart för mig i samma sekund som jag slog upp mina två blå och kände känslan av vibrerande liv svepa genom mig igen. Det är en underbar känsla, efter en period i grått. Det är såna gånger, gånger som idag, som det står klart för en att uttalanden som "du ser inte världen som den är, du ser världen som du är" stämmer. Det skulle kanske gå att tro att det var helgens långbad i kombination med kalas som medförde livsviljans återkomst. Möjligheten finns naturligtvis att det bidrog, men största anledningen inträffade egentligen igår men gav inte full effekt förrän idag. Insikten om vilken anledningen är sjönk även den in fullt ut först idag. Camilla och Emelie har kommit hem igen. Egentligen kom Camilla hem redan under lördagskvällen, men då var jag redan på kalas. Emelie kom under söndagskvällen, efter att ha varit hos sin pappa. Båda har varit borta mycket de senaste två veckorna, men nu är de på plats igen. De är hemma! Det är den verkliga anledningen till att livet är underbart och spännande igen. Jag har mina två kvarvarande barn hos mig och det är då livet är som bäst. Det är då min livsenergi kan flöda. När livsenergin väl återkommit, minskade den inte det minsta av morgonfikat hos mamma efter promenaden med husgudarna. Inte minskade den av glittervulkanen i chokladbollssmet, som Emelie med kompis skapade under eftermiddagen heller och att höra Emelie säga till redan nämnda kompis: - jag sa ju det, min mamma äger! hade ingen som helst negativ inverkan på vare sig livsenergi eller storleken på mammahjärtat. Nyss har jag druckit kvällskaffe tillsammans med Camilla i ljuset från levande ljus, till det påfrestande ljudet av barnprogram av allehanda slag och jag älskar det helt enkelt.
Ångande heta - i badtunnan hos Majan & Hasse 
Blötläggning av en del av kalasgästerna
Majan har en något outgrundlig min, men trevligt var det
Majan i högform 
Ebba & Nova som softar - dagen efter kalaseriet
Emma, Majan & Thomas hemma hos Majan och Hasse dagen efter dagen före

Morgonfika hos mamma - en mycket nöjd Harry blir ompysslad

Saffranskakor, dumlemuffins, bregottkakor & finska pinnar = morgonfika hos mamma
Nova njuter efter kakintag hos mamma
Glittervulkan i chokladbollssmet

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så många fina människor :-)

Ulrika sa...

Jamen, eller hur Sabina ;)
Kram