tisdag 25 september 2012

Nätdejting


Äntligen, äntligen! Som jag har väntat och som jag har längtat. Idag kom det, eller ja idag kom det tillbaka, återvände från vart det nu hållit hus. Det var efter flytten som detta oönskade avståndstagande blev märkbart. Först bara som en svag aning om att något inte var helt rätt ställt, som sedan snabbt övergick till övertydliga tecken på att vår vänskap var i gungning. Idag kom så räddningen, en medlare anlände till vårt hem. Denne kom i form av en mer tekniskt lagd man, som var i maskopi med det helt omedgörliga bredbandet. Efter visst medlande bestämde sig den redan nämnda trixiga länken till omvärlden att ge vår relation ett nytt försök. Tack och lov! Jag avskyr att vara utan internet. Det gör min livskvalitet avsevärt mycket sämre, men idag har det återinträtt i vårt hem och vårt liv. Att kunna svepa genom cyberrymdens alla möjliga och omöjliga hörn, är helt klart vad som innefattas i min syn på nätdejting. Gissa om jag njutit av att åter kunna dejta detta ibland så svårfångade nät? Hela kvällen har faktiskt spenderats troget fastklistrad framför dataskärmen och hela min uppmärksamhet har det dessutom fått. Ett av mina behov är helt klart tillfredsställt igen. Efter några dagars frånvaro av internet kan jag ärligt säga, att det inte bara är solen som kan göra en dag strålande. Det är helt uppenbart att det kan även internet och idag har såväl solens som Internets upplysande strålar förärat mig sin närvaro. En underbar dag helt klart!     

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har saknat dig :)
Lena

Spader Madame sa...

Ååååh Internet! Kärlek!

Ulrika sa...

Lena, va glad jag blir :) Kram på dig!

Spader, visst är det kärlek. Big time dessutom! Å jag gillar definitivt din idé om skoförvaring på kontoret. Good thinking minsann :)