lördag 26 maj 2012

Ängel i mitt rum


Glömde i allt prat om döden i tidigare inlägg att berätta om ängeln jag fick idag. Det var prästen som gav mig den. Hon kom på besök under morgonen och hade med sig en ängel som stöder bröstcancerforskningen. Den har rosa kjol och en glittrande sten på sig. Prästen upplyste mig om att hon tänkte på mig direkt hon såg den, rosa och glitter var helt synonymt med mig sa hon. Jag blev alldeles bedårad av den vackra ängeln. Riktigt rörd blev jag också när jag fick den. En väldigt bra start på dagen må jag säga.

Dagen har inte framskridit på nåt sämre sätt heller. Efter prästens besök blev Camilla och jag bjuden på god mat hos Eve. Lyxigt värre. Nu på kvällskvisten har vi grillat, gjort sötpotatis och vanlig potatis i ugnen, vitlökssås och sallad. Känns riktigt som sommar helt enkelt. Känns riktigt som en sån där dag att komma ihåg som en bra dag, en dag med små inslag av liv och kärlek som helt enkelt är en guldskimrande upplevelse.

Inga kommentarer: