tisdag 17 april 2012

Murphy i högform

Får väl lov att ge mannen som ständigt strular till mitt liv en eloge. Egentligen vet jag inte om jag tycker han förtjänar det, men eftersom alla steg i rätt riktning ska uppmuntras så bortser jag väl från mina inre protester och gör en halvhjärtad vågenrörelse för att hylla detta enorma uttryck för samarbetsvilja.

Jag har sedan ett tag tillbaka ansett att det alltid är nåt pådrag på gång och att min telefon ringer eller låter oavbrutet. Så råkade frasen "jag får f_n aldrig vara ifred, jag ska tamejsjutton ta och byta nummer" slinka ur mig en dag, när det verkade som om alla från jordens alla hörn bestämt sig för att bombardera just mig med samtal eller sms. Då helt plötsligt hände det! Mr Murphy lyssnade intresserat till vad jag sa med motfrasen "poff till din tjänst" i beredskap. För att dessutom bevisa sin enorma samarbetsvilja såg han till att arbeta snabbt också, så redan morgonen därpå hade jag beviset i min hand. Det bestod av min telefon som helt plötsligt var helt obrukbar till allt annat än fotografering. Inga sms gick att sända och inga telefonsamtal var möjliga att ringa. Eller i alla fall nästan inga telefonsamtal, till Telia var det helt möjligt att komma fram och det var ju bra det. Det gav nämligen vetskapen om att mina två senaste telefonräkningar var betalda, men den innan dessa två hade uppenbarligen blivit bortglömd! I och för sig går det inte att påstå att förvåningen är så särskilt stor, det på grund av den enorma förvirringen som däremot är desto större. Tre minuter senare var nämnda faktura betald, men telefonen den fortsätter att vara obrukbar.. förutom som kamera då. Det enda förvånande med alltihop är Mr Murphys plötsliga samarbetsvilja. Ena dagen önskar man sig en tyst telefon, andra dagen är det verkställt. Vem hade kunnat tro det?

Eftersom Telia numer är de enda som går att nå via telefon, eller i alla fall via min telefon, så har en del funderingar kring vilken effekt ett konstant ringande till nämnda bolag för att småprata när jag är uttråkad, ensam, hungrig, ska handla, vill diskutera antalet sandkorn i Sahara eller helt enkelt inte har nåt annat för mig kan ha för effekt i samband med tiden för återaktivering av mitt abonnemang. Det skulle kunna leda till att de i ren desperation slår igång det bara för att få vara ifred förstås, men med tanke på Murphys senaste framträdande i mitt liv törs jag inte chansa. Antagligen säger de upp alla möjliga former av abonnemang och bannlyser mig ur Teliavärlden vid ett sånt försök, så njae.. det är nog lika bra att ligga lågt och istället försöka klura ut vilket nästa djävulskt genomtänkta schackdrag i den nya samarbetsandan från Mr Murphys sida kommer att bli.

Inga kommentarer: