söndag 18 mars 2012

Grattis Carro

Nu är det konstigt nog Carros fjärde födelsedag sen hon dog, fyra år som den 18 mars inte varit som vi skulle önska. Ingen frukost på säng, skönsång eller presenter det här datumet heller. Carro fyller 22 år idag, eller i alla fall så skulle hon ha gjort det om hon varit vid liv.. eller nja det gör hon väl ändå har jag ju med hjälp av klokaste Emelie kommit fram till, men nog är det väldigt, väldigt tomt utan henne här. 









Vi ska inte till kyrkogården den här dagen heller, Camilla, Emelie och jag. Precis som jag skrev i samband med att Henke fyllde år, så drar vi oss å det längsta för att åka dit. Det enda som händer är som sagt att det slår hårt mot oss att stå där och känna tomheten och kylan smyga in över oss och förlama resten av vår vakna tid med sin känsla av definitiv avsaknad. Nej, vi gör precis som vi gjorde här om dagen när Henke fyllde år, vi tänder en lykta på trappan, sänder Carro en massa grattistankar till vart hon nu än är och saknar. Saknar väldigt.. den här dagen också. Men eftersom jag kom till insíkt en morgon alldeles nyss om att den 18 mars trots allt är en dag värd att fira, eftersom det är förknippat med en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, dagen när Carro föddes, så ska vi fira lite också. Hade Carro själv fått välja hade hon velat ha mjölkstuvade makaroner och stekt falukorv. Kanske vi ska fira lite med det.. till hennes ära och för att hon, vart hon än är, fyller 22 år.

Så Grattis Carro vart du än är på din 22-års dag. Kom ihåg hur mycket vi älskar dig och att vi saknar dig väldigt och alltid. Puss & Kräm min älskade dotter <3

Inga kommentarer: